PODCASTSTUDIO HUREN IN ZWOLLE

Wil jij een podcastudio huren om een professionele podcast op te nemen? Laat de opname en techniek dan aan ons over. Zo kun jij je volledig focussen op een goede voorbereiding, je gasten en jullie gesprek.

PODCASTSTUDIO MET WOW-FACTOR

Hosts, geïnterviewden en gasten zijn vaak onder de indruk van onze professionele podcaststudio. Ze willen er vaak zelfs mee op de foto. Met onze studio maak je een professionele indruk op je publiek.

VIDEOPODCAST ÉN VIDEOTEASERS

Wij nemen je podcast standaard als videopodcast op. Na de uitzending ontvang je daarnaast 3 videoteasers voor social media. Hiermee maak je je volgers maximaal nieuwsgierig om de hele uitzending te bekijken.

PODCASTSTUDIO IN JOUW HUISSTIJL

Maak van onze studio jouw podcaststudio en laat de lampen instellen in jouw huisstijlkleur. Daarnaast kunnen we op de schermen alles tonen en in de kasten alles hangen wat je maar wil.

Je luistert graag naar podcasts. In de auto, op de fiets of tijdens het koken. Om bijvoorbeeld iets te leren, jezelf te inspireren. Of gewoon omdat het leuk is.

Nu heb je het idee gevat om zelf ook een podcast te gaan maken. Alleen zit je met een aantal vragen, zoals:

  • Welke podcastapparatuur heb ik nodig?
  • Welke programma’s?
  • Hoe zorg ik ervoor dat het geluid goed klinkt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik op Spotify terechtkom?

Belangrijke vragen om antwoord op te krijgen. Als je al ervaring hebt met podcasting, dan weet je dat het opnemen niet per se heel ingewikkeld is. Maar dat het ook makkelijk mis kan gaan.

  • Je dacht dat het opnameniveau goed was ingesteld, maar na de opname blijkt het geluid overstuurd te zijn, en daardoor onbruikbaar.
  • Je dacht dat de opname liep, maar achteraf bleek van niet. Shittt…

Wil je het bij jouw podcast goed aanpakken? Laat de opname en techniek dan aan ons over, zodat jij je kunt focussen op de voorbereiding, je gast en jullie gesprek.

SFEERIMPRESSIE VAN ONZE
PODCASTSTUDIO IN ZWOLLE

Podcaststudio huren, dit is wat je krijgt:

✅ Een podcaststudio van 120 m2, waardoor je alle ruimte hebt voor ieder soort podcast en meerdere gasten (maximaal 5 personen)

✅ Een volledig ingerichte studio, inclusief meubilair en professionele podcast- opnameapparatuur

✅ De keuze om staand of zittend de podcast op te nemen

✅ Gratis parkeergelegenheid: 4 parkeerplaatsen voor de deur, 50 parkeerplaatsen op 1 minuut lopen

✅ Goede bereikbaarheid: op 5 minuten van de A28 bij Zwolle, op 10 minuten van Zwolle-centrum

✅ Technische ondersteuning van onze studioexperts. Wandelende encyclopedieën met de grootste kennis

✅ Een kop koffie en een korte doorloop, waardoor je na aankomst al binnen 15 minuten kunt beginnen met de opname

✅ De mogelijkheid om de studio per uur, dagdeel of dag te huren.

✅ Na de opnames ontvang je een kant-en-klare podcast, die meteen kan worden gedeeld op Spotify, YouTube, Apple Podcasts en Google Podcasts

‘We wilden geen gedoe met niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust.’

Laura Steman, Zorggroep Solis

PAKKETTEN

Try-out

1 videopodcast

€ 695

Intakegesprek 30 minuten

Maximaal 5 personen

60 minuten opnametijd per podcast (max.)

1 podcast van 60 minuten (max.)

3 videofragmenten per podcast voor social media

Kant-en-klaar opgeleverd voor Spotify en YouTube

Volledige (technische) ontzorging: kop koffie, korte doorloop en opnemen maar

Volledig ingerichte studio, inclusief aanwezig meubilair en apparatuur

Laat de studio stylen in jouw huisstijl

€ 695

NEEM CONTACT OP

Pro

6 videopodcasts

€ 3.475

Je bespaart € 695

Intakegesprek 60 minuten

Maximaal 5 personen

60 minuten opnametijd per podcast (max.)

6x podcast van 60 minuten (max.)

3 videofragmenten per podcast voor social media

Kant-en-klaar opgeleverd voor Spotify en YouTube

Volledige (technische) ontzorging: kop koffie, korte doorloop en opnemen maar

Volledig ingerichte studio, inclusief aanwezig meubilair en apparatuur

Laat de studio stylen in jouw huisstijl

€ 3.475

Neem contact op Populairst

Premium

12 videopodcasts

€ 6.950

Je bespaart € 1.390

Intakegesprek 75 minuten

Maximaal 5 personen

60 minuten opnametijd per podcast (max.)

12x podcast van 60 minuten (max.)

3 videofragmenten per podcast voor social media

Kant-en-klaar opgeleverd voor Spotify en YouTube

Volledige (technische) ontzorging: kop koffie, korte doorloop en opnemen maar

Volledig ingerichte studio, inclusief aanwezig meubilair en apparatuur

Laat de studio stylen in jouw huisstijl

Vormgevingspakket: intro, outro, call to action

✅ Brainstormsessie over onderwerpen, invalshoeken, vragenlijsten, gasten, strategie, distributie en formatontwikkeling

✅ Professionele behind the scenes foto’s

€ 6.950

Neem contact op

MAAK EEN AFSPRAAK OF STEL EEN VRAAG

Een succesvolle podcast maken, dan doe je niet 123. Benieuwd hoe wij je kunnen helpen? Neem contact met mij op of stel een vraag.

De 3 redenen dat een podcast mislukt


❌ Eén keer, nooit weer
Wist je dat veel podcasts maar één, twee of drie afleveringen hebben? Veel makers waarborgen de continuïteit niet, waardoor hun podcast al heel gauw strandt. Wij waarborgen de kwaliteit wel, door bijvoorbeeld iedere maand voor een periode van een half jaar of een jaar, de studio alvast voor jou te reserveren. Goede stok achter de deur, toch?

❌ Los zand
We zijn groot voorstander van spelen en uitproberen, maar bij een podcast werkt het wel lekker als het in ieder geval een duidelijke belofte heeft. Voor wie maak je het? Waarom zou iemand gaan luisteren? En zich abonneren? Door samen met jou een format te ontwikkelen, komen we tot een podcast waar jouw publiek enthousiast naar luistert, iedere aflevering weer.

❌ Bepaald geen technisch hoogstandje
Het geluid is te zacht of te hard (overstuurd) opgenomen. Jij staat harder dan je gast. De muziek en andere audio-vormgeving is wat betreft volume niet goed gelevelt met de rest; er zijn allerlei redenen waarom een podcast soms krakkemikkig klinkt. Daar hoef je je in onze studio, dankzij de high-end podcastapparatuur en technische begeleiding, geen zorgen over te maken.

Jouw podcast opnemen in een podcaststudio: stap voor stap uitgelegd

Jouw podcast opnemen in onze podcast studio in Zwolle: hoe pakken we dat aan? Hieronder leggen we het stap voor stap uit:

1

Podcast voorbereiden

Iedere podcast(serie) begint met een intakegesprek. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op de volgende vragen:

☑️ Wat wordt de setting: staand of zittend?


☑️ Hoe maken we van onze studio jouw podcaststudio? We ontvangen graag een huisstijlhandboek, zodat we de studiolampen kunnen instellen in jouw huisstijlkleuren. Daarnaast bespreken we wat we op de schermen tonen en in de kasten hangen.


☑️ Hoe kunnen jullie je podcast het beste (verhaaltechnisch) opbouwen, zodat luisteraars nieuwsgierig blijven luisteren van begin tot eind?


☑️ Hoe zorg je voor zoveel mogelijk luisteraars?

2

Podcast: de grote dag

Het is zover: de grote dag is aangebroken! Spannend vaak, maar wij zorgen ervoor dat jij en je gast(en) relaxed aan de opname beginnen.

☑️ Parkeer je auto gratis voor de studio.


☑️ Laten we eerst even landen met koffie, thee en een praatje.


☑️ Laat je (nog) mooier maken met visagie (optioneel).


☑️ Wij briefen de host en gast(en), zodat zij ontspannen en goed geïnformeerd de opname ingaan.


☑️ We laten de studiogast(en) een toestemmingsformulier ondertekenen. Tip: maak gebruik van ons formulier.


☑️ Gasten (die niet actief deelnemen) kunnen de podcast bijwonen in de studio (ruimte voor ± 10 personen), de regieruimte (± 3 personen) of vergaderruimte (± 6 personen)

3

Boks!

Als je podcast erop staat, is iedereen in extase. Dit is dan ook het moment voor een boks, high five of schouderklopje.

☑️ In deze euforie is er gelegenheid om samen nog iets te drinken.


☑️ Tip: neem een bedankje mee voor de studiogast(en)


☑️ Ook bespreken we kort: wat ging goed en wat kan de volgende keer beter?

4

Videopodcast én videoteasers

Als jullie naar huis gaan, beginnen wij meteen met de montage.

☑️ Op verzoek wordt jouw videopodcast nog dezelfde dag kant-en-klaar aangeleverd.


☑️ Hierdoor kun je je podcast meteen delen op Spotify en YouTube.


☑️ Uit iedere podcast halen we 3 videofragmenten voor jouw social kanalen. Dit zijn leuke, opvallende momenten waardoor je je volgers maximaal nieuwsgierig maakt om de hele uitzending te bekijken.


☑️ Met de videoteasers heb je extra content in handen waarmee je je online zichtbaarheid vergroot.

Onze klanten over Redtail Studios

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker videoproducties met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit’, aldus Alien Zwart van WDODelta. We hebben Alien en andere klanten gevraagd hoe zij kijken naar onze samenwerkingen en de resultaten die we samen hebben behaald. Hun testimonials lees je hieronder:

Aron Jonker

ENGIE | Online Marketing & Innovatie Zakelijke Markt

‘Wij hadden al een webinar dat steeds meer aandacht kreeg. Maar de vorm was nog een beetje ouderwets. Vanaf de laptop, een spreker in beeld met een headset op. We wilden het professionaliseren. Hoe kunnen we dat doen? 

Via LinkedIn deed ik een oproep voor een studio waar we het webinar konden filmen. Jullie reageerden enthousiast, hadden al een samenwerking met ENGIE en zitten om de hoek. Dat maakte het makkelijk om voor jullie te kiezen.

We willen gezien worden als expert in de markt, en bij die rol hoort een stukje professionaliteit. Het opnemen in de studio is dynamisch en het beeld is aantrekkelijk om naar te kijken. Daardoor is het ook makkelijker om clipjes uit het webinar te knippen en te delen. 

Ik zie dat het bereik van het webinar gestegen is. Als je kijkt naar Q4 van 2021, bijvoorbeeld. Toen hadden wij 235 aanmeldingen. En in Q4 van 2022 hadden we 350 aanmeldingen. Dat is een wezenlijk verschil, met 49% stijging. 

Ook zagen we een stijging van 110% in livekijkers en krijgen we veel terugkijkers op Vimeo en YouTube. Het wordt door het algoritme opgepakt. Door die groei kunnen we meer mensen blij maken met deze marktinformatie.

‘Ik vind het tof om te werken met een jong bureau als jullie. Samen gaan we pragmatisch te werk, wisselen we feedback uit en werken we echt samen aan formats en een gaaf eindresultaat.

Wij zijn dan wel de afnemer, jullie de aanbieder van het product. Maar als we op de dag samen in de studio staan, dan vind ik dat we echt als een team aan het werk zijn.’

Lees meer

Alien Zwart

WDODelta | communicatieadviseur

‘Het resultaat is spectaculair! We maken wel vaker films met behulp van andere bedrijven, maar jullie springen daar ver bovenuit. Niet alleen qua creativiteit, want die was super. Maar ook qua contact. Het voelde voor mij echt alsof we dit samen deden.’

Lees meer

Klaas Boersma

Vonc communicatie | communicatieadviseur

“Wij helpen onze klanten met hun communicatie. Voor het organiseren van een webinar en livestream hadden we technische expertise nodig. Na een zoektocht in omgeving Zwolle zijn we bij jullie terecht gekomen. 

Vanaf het eerste gesprek was er meteen een klik en was het contact heel prettig. In het begin waren er meetings waarin jullie echt de juiste vragen wisten te stellen. Hierdoor werden de verwachtingen en onze wensen duidelijk.. Daarna gingen we over op praktische zaken zoals een projectplan en een helder draaiboek. Die duidelijke afstemming in het begin voorkomt misverstanden. 

Daarnaast hebben jullie een fijn team om mee te werken en denken jullie continu met ons mee. De flexibiliteit voor ons was heel prettig. Of jullie nu werken in jullie eigen studio of op locatie: alles kan en wordt heel professioneel gedaan. Na de eerste samenwerking merkte ik het meteen: er wordt door jullie kwaliteit geleverd. 

Dit maakt dat ik jullie op pad sturen en er vervolgens geen omkijken meer naar heb. Ik weet gewoon dat het goed komt. Zo lekker zorgeloos.”

Lees meer

Sandra Siemers

ENGIE | senior adviseur communicatie

‘Mensen hebben gezegd dat de livestream echt goed in elkaar zat. Een mooie mix tussen inhoud, humor en trotse momenten.

Voor ons was het belangrijk dat het programma technisch goed zou verlopen. Niets is zo’n dissatisfier als wanneer je halverwege een stream er uit wordt geknikkerd. Aan onze technische verwachtingen hebben jullie zeker voldaan, zo niet overtroffen.

We houden altijd aan het begin van het jaar een evenement om iedereen te inspireren, motiveren en een trots gevoel op te wekken. Trots op het bedrijf waar ze werken.

Normaal gesproken een live-event. Dat kon dit jaar niet. Een extra uitdaging om het online voor elkaar te krijgen. Met een doelgroep van 500 man die vanuit huis meekijkt.

Hoe houd je hun aandacht 90 minuten vast? Hier hebben we goed over nagedacht en een format ontwikkeld in lijn met De Wereld Draait Door. Een format dat herkenning oproept, maar ook verrassende elementen heeft.

De dynamiek, de interactie met het thuispubliek en het instarten van van tevoren gemaakte video’s, zorgden ervoor dat de kijkers geprikkeld bleven.

Natuurlijk stond er een roze olifant in de kamer: de verkoop van een deel van ENGIE Energie. Een gevoelig onderwerp. Dat hebben we dan ook niet gebagatelliseerd, maar van alle kanten belicht. Zo kreeg het thuispubliek bijvoorbeeld de mogelijkheid om live vragen te stellen.

Om iedereen in beweging te krijgen, hielden we een energieke afsluiter met René Wormhoudt, herstel- en conditietrainer van het Nederlands Elftal. Helga van Leur, de directie, collega’s thuis: iedereen deed mee. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen.

Zo’n setting kun je alleen maar creëren als je je geen zorgen hoeft te maken. Als alle randvoorwaarden kloppen, inclusief professioneel geregelde techniek.

Iedereen moest enorm lachen en kon met een trots gevoel de bijeenkomst verlaten. Fijn dat dit allemaal zo gelukt is.’

Lees meer

Esme Salomons

Careyn | projectleider leren en ontwikkelen

‘Hoe organiseer je een livestream als dit niet je expertisegebied is? Hoe pak je het aan zonder dat het een tijdrovend proces wordt? 

De technische kant van onze stream moest perfect verlopen. Het liefst zonder dat ik me daar in hoefde te verdiepen. Of verantwoordelijkheid in hoefde te nemen.  

Via via kwam ik bij Fideo terecht. Wellicht niet heel logisch, omdat wij in Utrecht zitten en Fideo in Zwolle. Maar de kennis en persoonlijke benadering zorgden bij mij voor vertrouwen vanaf het allereerste contact. 

Het probleem ging meteen van heel groot naar heel klein. Er werden goede vragen gesteld, er werd met ons meegedacht. Hierdoor verdwenen mijn zorgen – ik kon het echt loslaten. Waarna ik mij kon focussen op de inhoud. 

Ook tijdens de productiedag – toen er even wat dingen anders liepen – stond het team er. Fideo zag tijdig dat er iets anders verliep, heeft mij ter plekke geïnformeerd en is het direct gaan oplossen. Snel daarna kreeg ik de terugkoppeling: Esme, het is geregeld. Voor mij een opluchting en bevestiging dat dit de juiste partij voor ons was.

De livestream verliep vlekkeloos. 


Er waren uiteindelijk 100 van de 150 genodigden aanwezig. Als we een fysiek evenement hadden gehad, dan zouden ook niet alle 150 aanwezig zijn, omdat mensen altijd zitten met hun planning en andere prioriteiten.

Al met al vind ik het team van Fideo heel prettig – er was op persoonlijk vlak echt een klik. Ik heb er geen omkijken naar gehad en Fideo heeft mij ontzorgd op een gebied waar ik geen kennis van heb. 

Dit was voor mij een heel geslaagd evenement én een geslaagde samenwerking!’

Lees meer

Karin Bunink

Prorail | Directiesecretaresse

“Een event organiseren, met zowel live publiek als een thuispubliek. Eén kans om het goed te doen. En daarnaast nog een aftermovie verzorgen. Dat zag ik niet zitten. Daar heb ik de kennis niet voor.

Om die reden heb ik jullie benaderd. Want als je eenmaal live bent, kun je geen kant meer op. En die grote verantwoordelijkheid wilde ik zelf niet hebben. Vanuit eerdere ervaring wist ik al dat ik kan bouwen op jullie professionaliteit en expertise. Het was duidelijk dat jullie wederom begrepen wat voor ons belangrijk is. 

Zo heb ik me de hele voorbereiding geen zorgen hoeven maken. Ik wist voor 100% zeker dat dit goed kwam. Want bij jullie hoefde ik nergens achteraan. Dat gedeelte heb ik volledig uit handen kunnen geven, terwijl ik dit bij de rest van de organisatie absoluut niet kon doen. 

Tijdens het event verliep alles soepel. Toch gaan er altijd dingen net iets anders. En hier speelden jullie goed op in. Zo zouden we geen vragen uit de zaal doen, maar dit veranderde last minute. Nathan pakte direct een ipad om dit in orde te maken en gaf de dagvoorzitter instructies hoe dit werkte. Dit was ontzettend fijn. De jongens zijn zo niet gestresst te krijgen en heel professioneel. En ik kreeg van verschillende partners complimenten over jullie. 

Al met al, was het een geslaagd event. En de aftermovie was prachtig geworden. Deze werd ook erg snel opgeleverd na de livestream. Ik vind het erg sterk hoe jullie met mij mee hebben gedacht, de duidelijke communicatie en het nakomen van de afspraken. Jullie hebben ervoor gezorgd dat ik er ook van het event heb kunnen genieten. En nagenieten, met de mooie aftermovie.”

Lees meer

Sammy Slot

Rode Kruis | content creator

‘Hoe ga ik van een creatief idee, waarbij we aandacht besteden aan de mentale gezondheid van jongeren, naar een volledig uitgewerkte campagne binnen één week?

Dit was het vraagstuk waar ik jullie voor benaderde. Omdat ik in mijn eentje eerst alles los aan het regelen was (locatie, filmplan, cameraman) werd ik best een beetje nerveus met een naderende deadline. Toen ik dat aangaf bij mijn collega Hugo, raadde hij Fideo aan: ‘Daar zit alles onder één dak’.

Het was zo last minute, dat ik me niet kon voorstellen dat het ging lukken. Maar jullie waren heel flexibel en enthousiast. We konden gelijk snel schakelen en daar was ik super blij mee. Écht een enorme opluchting. 

Na de intake hadden we maar 3 dagen tot de draaidag. Ik had een heel fijn gevoel bij jullie en kon het daardoor goed uit handen geven. In die korte tijd hebben jullie alles geregeld, van een passende locatie tot het maken van het draaiboek. Zo kon ik me focussen op het creatieve proces en het regelen van de attributen. 

Tijdens de draaidag was ik blij verrast met alle spullen die jullie mee hadden. Voldoende verborgen camera’s in het midden van winkelcentrum Hoog Catharijne, om het telefoonhokje goed vast te leggen. En zelfs het geluidseffect voor de telefoon werd geregeld! Vooral de mobiele regiekamer was een aangename verrassing. Zo kon ik op afstand toch goed de gesprekken meekrijgen van de bellers en de Rode Kruis-psycholoog. Ideaal!

Na de draaidag moest in drie dagen de montage staan. Dat jullie zelfs zo flexibel waren dat  jullie de weekenden en avonden doorwerkten, was ontzettend fijn. Volgens mij hebben jullie er alles aan gedaan om de heftige deadline te halen. En dat zie je in het resultaat! De reacties op de video waren allemaal warm en positief. Inmiddels is ‘ie ruim 50.000 keer bekeken!

Kortom, vaak heb je campagnes die maanden en maanden voorbereiding vergen. Dat je met een leuk idee en een enthousiast team om je heen in zo’n korte tijd (een week!) samen iets voor elkaar kunt boksen, vind ik echt heel gaaf om te zien! Zonder het enthousiaste team van Fideo was dat zeker niet gelukt. Het is echt een project waar ik trots op ben!’

Lees meer

Judith Supèr

Volandis | adviseur marketing en communicatie

‘We organiseren elk jaar de Deskundigendag. Vorig jaar voor het eerst helemaal online vanwege coronamaatregelen. Toen zijn er wat dingen fout gegaan

Er werd afgeteld, we gingen live, maar na 3 seconden waren we niet meer live. Ook beeld en geluid werden door elkaar gehaald. Zat je naar kennissessie 1 te kijken, maar hoorde je het geluid van kennissessie 2. 

Dit jaar hebben we een andere partij gezocht. 

Wij hebben net hiervoor, net voor de Deskundigendag, met jullie onze corporate video opgenomen. Dat was leuk samenwerken. Beviel ons goed. Dus dachten we: waarom niet met jullie?

De livestreams hoefden niet zo heel erg groots. Als mensen maar gewoon vanuit huis konden meekijken. Want eigenlijk wilden we iedereen naar het Bouw & Infra Park hebben. Tot de maatregelen weer werden aangescherpt. Uiteindelijk hebben we besloten de gehele Deskundigendag online aan te bieden.  

Hoe snel jullie geschakeld hebben en bijgestuurd hebben om een mooie setting te creëren: echt super, hoor. Sprekers stonden op een podium achter een mooie desk. Goed gedaan ook met de verlichting, helemaal in ‘Volandis’ blauw, onze huisstijlkleur. 

Jullie jongens waren de dag ervoor al vroeg aan het opbouwen. Volgens mij hadden ze er al een paar uur opzitten, toen het congrescentrum zei: ‘In deze zaal kunnen jullie niet opbouwen, deze is bezet.’ Toen moesten ze alles weer afbreken. Ze hebben hun spullen gepakt, zijn met goede moed ergens anders gaan opbouwen en tot 3.00 uur ‘s nachts bezig geweest. Echt petje af, hoor. De volgende ochtend om 7.00 uur waren ze er weer. En het zag er echt supertof uit. Ze hebben niets minder geleverd dan we hadden afgesproken, ondanks dat ze zo weinig tijd hadden. 

Hoe jullie die set uiteindelijk hebben gecreëerd, ja, dat was zeker boven mijn verwachting. Niks was te gek. Het kon allemaal en er werd altijd met mij meegedacht. Jullie namen tafels mee, statafels, lampen, planten werden overal vandaan gehaald. Wat daar allemaal lag in die zaal, echt indrukwekkend.

Sprekers zeiden: ‘Erg fijn, je hebt een beeldscherm waar je je eigen presentatie op ziet en een beeldscherm waar je vragen op ziet binnenkomen. Super geregeld.’ 

Het was ons doel om 200 bezoekers naar het Bouw & Infra Park te krijgen. 182 hebben uiteindelijk de livestreams bekeken. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat we kijkers  zouden verliezen.

We hebben veel positieve berichten gehad van kijkers thuis. Het was een lange dag (7 uur 7 minuten, red.), zeker voor online, maar toch was het leuk om te volgen. Je werd goed bij de les gehouden. En de chat, daar werd goed gebruik van gemaakt. Leuk dat ze vanuit huis interactie met ons hadden.’

Lees meer

Laura Steman

Technologie voor Warme Zorg/Zorggroep Solis | regionaal projectleider zorgtechnologie

‘Als je in één week 23 webinars gaat uitzenden – die voor heel Nederland beschikbaar zijn – dan moet het er professioneel uitzien. 

Voor ons een hele uitdaging, omdat dit de eerste keer was dat we zoveel zouden uitzenden. 

Om erachter te komen welke webinar tool het beste bij ons paste, stelden jullie de juiste vragen, zoals: 

– Hoeveel kijkers verwachten jullie? 
– Moeten zij de webinars ook terug kunnen kijken? 
– En willen jullie gebruikmaken van een extra camera?

Hiermee brachten jullie aspecten naar voren waar we zelf nog niet over na hadden gedacht. 

Daarnaast hebben jullie een promotiefilm gemaakt. Met als doel: zoveel mogelijk aanmeldingen voor de webinars. Ik zei tegen Stefan: ‘Ik wil graag een film waar ik kippenvel van krijg.’ Alhoewel het lastig was, omdat we wegens corona niet overal mochten filmen, hebben jullie het maximale eruit gehaald.  En de kippenvel, die hebben we gekregen. Ik ben heel tevreden over de film. 

In de week van de webinars wilden we geen gedoe met slechte wifi en niet-werkend apparatuur. Daarom huurden we de hele week jullie volledig ingerichte webinar studio. Hierdoor konden wij ons 100% focussen op de inhoud. En dat zorgde bij mij en alle sprekers voor veel rust. 

Ook fijn dat jullie team op stand-by stond. Toen ik op een gegeven moment moest presenteren en het publiek niet meer zag, was Nathan er meteen bij om het op te lossen. Ik kreeg het er helemaal warm van en dacht: ‘Ik ben blij dat ik het niet alleen heb gedaan. Maar goed dat ik hier ben!’

Al met al was het echt een speciaal event, doordat we 5 dagen bij jullie op locatie waren. Ik kon me volledig focussen op de inhoud en hoefde me geen zorgen te maken. Zo was het voor mij en mijn collega’s ook echt een uitstapje.’

Lees meer

Professionele podcaststudio huren in Zwolle – lijst met mogelijkheden

👉 Wat is een opvallend moment of een opvallende, originele uitspraak die iemand deed in de podcast? Door hier een kort fragment van te delen op social media, trigger je je doelgroep om de hele aflevering te beluisteren. Je mag zelf bepalen van welke fragmenten je graag een short wil. Standaard ontvang je 3 videofragmenten. Wil je meer? Dan is dit mogelijk voor een meerprijs.

👉 We ontwikkelen eenmalig een call to action die we gebruiken bij alle korte fragmenten voor social media. Het doel: je volgers prikkelen om de hele aflevering te beluisteren. Het maken van de call to action is een optie bij de try-out en zit standaard bij het PRO- en PREMIUM-pakket inbegrepen.

👉 De timelines op social media staan bomvol berichten, foto’s en filmpjes. Hoe zorgen we ervoor dat jullie podcast eruit springt? Met een custom made thumbnail! Zo doen we er alles aan dat de doelgroep stopt met scrollen en jullie videopodcast gaat kijken. Het maken van een thumbnail is een optie en zit niet bij de pakketten inbegrepen.

👉 Een goede thumbnail helpt enorm om op te vallen op YouTube en social media, maar een killer titel is ook onmisbaar. Wij schrijven daarom een nieuwsgierigmakende titel. Vervolgens houden we rekening met zoektermen waar jullie op gevonden willen worden (in het kader van SEO) en verwerken die in de YouTube titel, tekst en tags van de videopodcast. Het schrijven van een titel, tekst en tags is een optie en zit niet bij de pakketten inbegrepen.

👉 De prijzen van de pakketten zijn scherp berekend. Er is geen tijd gecalculeerd om aanpassingen in podcasts te doen, zoals het eruit knippen van fragmenten. Als hier toch behoefte aan is, dan verrichten we de aanpassingen op basis van nacalculatie. 

👉 Interesse in professionele foto’s van jou en je gasten? Het maken hiervan zit standaard inbegrepen bij het PREMIUM-pakket en is optioneel bij te boeken in de andere pakketten.

PODCASTSTUDIO HUREN?

NEEM CONTACT OP om jouw wensen te bespreken

Veelgestelde vragen

  • Een podcast is een soort van radio-uitzending, te beluisteren via internet. Bijvoorbeeld via Spotify, Apple of Google Podcasts. Een podcast is meestal gebouwd rondom een bepaald thema/onderwerp, zoals psychologie, nieuws, politiek, crime. De een heeft dagelijks een nieuwe aflevering; de ander wekelijks, maandelijks of onregelmatig.
  • Bijna de helft (48%) van de Nederlanders luistert naar podcasts. 11% doet dit maandelijks, 16% wekelijks en 8% dagelijks. De overige 13% luistert minder dan één keer per maand – bron: Markteffect Podcastmonitor.
  • Podtail houdt een actueel lijstje bij met de 100 populairste podcasts van dit moment.
  • Een gemiddelde podcast in Nederland duurt bijna drie kwartier. Zo blijkt uit het onderzoek Van audiobehang tot zuurstoftank. Dat betekent niet dat die van jou minstens zo lang hoeft te duren. De praktijk leert: er is geen vuistregel. Je hebt podcasts van 5 minuten, 10, 20, 30, 45, 60 en soms zelfs van 120 minuten en langer.

    Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat de meeste Nederlanders gemiddeld 30 tot 45 minuten luisteren. Of 45 tot 60 minuten. Als je het ons vraagt een mooie maximale lengte van een podcast. Perfect te beluisteren tijdens een fietstochtje, autoritje of het huishouden.