Next level studio webinars


Engie deelt trends & ontwikkelingen in de energiemarkt

openingsleader
We hebben speciaal voor deze
webinar van ENGIE een vormgevingspakket gemaakt, bestaande uit een count down, openingsleader, bumpers en outro. 
bumpers
Het vormgevingspakket geeft de uitzending de allure van een tv-show en maakt het programma visueel tot één geheel.

De uitdaging

Toen er tijdens corona geen ruimte was om hun visie op trends en ontwikkelingen live te presenteren, reageerde Engie adequaat. Vanuit huis werd een webinar opgezet, met slides met data en een stem op de achtergrond die vertelt. Zo konden ze toch (potentiële) klanten bereiken en hen informeren.

Dat werkte, maar nu was het tijd voor een volgende stap. Het format was verouderd en Engie wilde een professionelere uitstraling die past bij hun branding. Ze willen gezien worden als expert in de markt.

De oplossing

Dat betekent presentatoren, een strakke studio in Engie-blauw en vormgeving:
– een aftelscherm inclusief muziek, zodat kijkers weten wanneer het webinar begint.
– 3, 2, 1… We zijn live! We starten met een pakkende leader, om de kijker te laten weten dat het begint en meteen mee te slepen in de sfeer van het webinar.
– naambalken in Engie-huisstijl verschijnen voor de presentatoren en…
– onderwerpen worden gepresenteerd met bumpers.

Zo is vanaf de eerste seconden van het webinar het gevoel anders. De leader als intro geeft het programma een naam en een uitstraling.

En wanneer je dan twee presentatoren ziet staan aan een fraaie houten tafel, zacht belicht, kleuren van Engie achter zich, een scherm met aanvullende informatie om naar te verwijzen…

…dan zie je wat voor verschil voorbereiding, vormgeving en opnemen in een studio kan maken. 

Onze studio is een kameleon en er is ruimte om het op allerlei manieren in te richten. Daarin blijven we flexibel, want ook met Engie blijven er ideeën komen om de studio wat huiselijk in te richten en het webinar nog sterker te maken.

In de laatste tien minuten van het webinar was er een interactief moment voor de kijker. Deelnemers kregen de mogelijkheid om verdiepende vragen te stellen via de chat, of hun stem te laten horen in de polls. Die informatie komt live weer op tafel terecht en wordt direct besproken en beantwoord.

Het resultaat

De verhuizing van de webinar naar de studio en het professionaliseren van de livestream heeft zijn effecten afgeworpen. Vergeleken met Q4 2021 had Engie met webinars in Q4 2022:

– 49% stijging in aanmeldingen
– 110% stijging in live kijkers
– Het bereik is gestegen
– Positieve geluiden van klanten

“Ik vind het tof om te werken met een jong bureau, jonge mensen. Pragmatisch te werk gaan en samenwerken aan formats. Met elkaar kijken naar hoe we iets kunnen maken waar iedereen enthousiast over is. Ik ben dan wel de afnemer, jullie de aanleveraar, maar toch zijn we op de dag echt een team.”

Aron Jonker, Engie

WEBINAR STUDIO HUREN?

Laat je inspireren op onze speciale webinar pagina