EXPERTS IN ENERGIE


Met educatieve video’s ENGIE’s positie

als thought leader versterken

Corporate Power Purchase Agreement
Hoe werkt een Corporate Power Purchase Agreement
Wat is Curtailment
Wat is curtailment en hoe zetten we het in?

Samenwerken

Interesse om met ons samen te werken? Te gek! Laat ons weten waarmee we je kunnen helpen.

De uitdaging

De zakelijke energiemarkt is in staat van constante verandering. De doelgroep van ENGIE stelt complexe vragen over technologische ontwikkelingen en duurzaamheid. ENGIE heeft al die kennis in huis en wil de prangende vragen beantwoorden, om zo hun positie als thought leader te versterken.

Zo bouwen ze aan de band met bestaande klanten en bereiken ze potentiële klanten. En worden zij de aangewezen autoriteit voor de stroom aan nieuwe vragen. Over warmtepompen, de energieprijzen, de transitie naar duurzaamheid, noem maar op.

Hoe hebben wij ENGIE geholpen om hun expertstatus te verhogen?

De oplossing

In explainer video’s worden onderwerpen waar de doelgroep het liefst over wil horen besproken:

  • Hoe werkt een Corporate Power Purchase Agreement?
  • Hoe kun je energie besparen in de zakelijke markt?
  • Waterstof, hoe werkt het?
  • Wat is curtailment en hoe zetten we het in?

Het is best pittig om het te hebben over decennialange financiële contracten. Of hoe waterstof duurzaam je huis kan verwarmen. We analyseerden allerlei verschillende explainer video’s van de BBC, Bloomberg, RTL Z en meer om het ideale concept te ontwikkelen voor ENGIE’s eigen explainer video’s.

In dat concept zetten we verhelderende animaties, stockbeelden en vormgeving om belangrijke termen en data als de uitstoot van CO2 te visualiseren en het verhaal bij te staan. 

Voor de opnamen hebben we onze flexibele studioruimte aantrekkelijk verlicht, een autocue ingezet en een greenscreen geplaatst voor volledige vrijheid om in de montage toevoegingen en aanpassingen te maken. Zo hebben we de video’s efficiënt opgenomen en de prijs per film laag gehouden. 

Wil ENGIE meer video’s maken om nieuwe vragen te beantwoorden? Dan staat onze studio in no time weer klaar, nemen we meerdere video’s in een dag op, met een identiek resultaat als de keer daarvoor. 

Om in elke video de meest nieuwsgierigmakende vraag te behandelen, deden we onderzoek naar veel gezochte termen op Google en YouTube. In de ondertiteling, titels, tags en beschrijving hebben we diezelfde termen terug laten komen. Zo is elke video optimaal vindbaar voor de doelgroep.

Want de video’s moeten bovenaan de zoekopdracht verschijnen om ENGIE’s positie als kennisleider te versterken. De titel en thumbnails zijn prikkelend en herkenbaar vormgegeven, zodat de kijker bij het zien van het ENGIE-blauw al weet: daar krijg ik geen spijt van mijn klik.

Het resultaat

Lees binnenkort meer over het resultaat van de video’s

“Ik vind het tof om te werken met een jong bureau, jonge mensen. Pragmatisch te werk gaan en samenwerken aan formats. Met elkaar kijken naar hoe we iets kunnen maken waar iedereen enthousiast over is. Ik ben dan wel de afnemer, jullie de aanleveraar, maar toch zijn we op de dag echt een team.”

Aron Jonker, Engie

FILMSTUDIO HUREN?

NEEM CONTACT OP en vertel ons meer over je uitdaging